Spelregels

• Reacties worden direct zichtbaar,
  • U dient een geldig adres op te geven, dat niet voor anderen zichtbaar wordt,
  • Geen scheld- of vloekwoorden en nodeloos kwetsende tekst(en); ook agressieve, bedreigende, lasterlijke, racistische, misleidende of anderszins irrelevante bijdragen worden weggehaald,
  • Geen persoonlijke gegevens (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen vermelden,
  • Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen of (non-)commerciële bedrijven te promoten al dan niet door gebruik te maken van hyperlinks naar websites,
  • Reacties die niet aan deze voorwaarden voldoen, kunnen onzichtbaar worden gemaakt.

Reageer

3 augustus - Joyce
Superleuk verhaal samen met de Syrische kinderen in 2017 bedacht. Het is bij o.a. Fouzia bekend dat deze tussentijds in een boekje 'Uitnodiging voor het griezelfeest' is verschenen. Maar nog leuker... het verhaal komt in het grote boek 'Floortje en jij' te staan, en niet alleen zij, maar ook kinderen van de Brede school het Zand en kinderen uit de Bouwspeeltuin Voorn (ook van Doenja) komen erin. Lijkt mij onmisbare activiteiten voor het jaarverslag....
29 april - Laurien
Vanuit de Brede School Dichterswijk werken wij samen met Doenja Dienstverlening. We zetten samen een mooi en inclusief naschools activiteitenprogramma op om álle kinderen uit de wijk te betrekken.
23 april - marie
Ik werk vooral samen met Doenja vanwege de kinderwijkraad rivieren/dichterswijk. Een fantastische opzet en waardevol voor de wijk. Ik vind het belangrijk dat kinderen kunnen meedenken en daar is de kinderwijkraad een perfect middel voor. Daarnaast zijn er meerdere mooie initiatieven die in de wijk worden opgezet; oa schaken in de wijk.
11 april - Nardie Eijsberg
In de wijken "over de gele brug" werken DOENJA en Welzaam goed samen aan het versterken van vitale en leefbare wijken. Dit doen we o.a in het project Streetsport, binnen de Gezonde Wijk en in het coördineren van de Vreedzame wijk in LR en VDM. Onze sociaal makelaars weten elkaar te vinden. Fijn om zulke professionele "buren" te hebben.
10 april - Jes Kleijnen
Vanuit de Vrijwilligerscentrale Utrecht hebben we op een zeer prettige manier samengewerkt met Doenja. We hebben een aantal asielzoekers vanuit beide Utrechtse AZC's mee laten doen met de bike-repair en bouwatelier. Steeds werden de groepjes op een erg prettige en gastvrije manier ontvangen. Voor de asielzoekers een waardevolle ervaringsplek.
4 april - Aldabagh.h
Wie goed doet , goed ontmoet . Thuis blijven zeker is geen optie . Het is fantastisch mens te zweven in de creatieveteiten vaardigheden en probeert iets nuttigs van te maken voor zich als de anderen . Het scherpt de ziel om verder te ontwikkelen en leuk de handen uit de mouwen steken .
29 juni - Anne-Marijke Podt (raadslid D66)
Wat mooi om op deze manier mee te kunnen schrijven aan een jaarverslag (en de reacties van anderen te kunnen lezen!). Dat zegt wat mij betreft iets over Doenja als organisatie: samen met de mensen waarmee ze werken! Ik ken Doenja vooral van hun kundige, enthousiaste inzet in allemaal verschillende delen van de stad, met allemaal verschillende mensen, op allemaal verschillende terreinen. Hopelijk nog veel meer contact en mooie dingen in 2017... Hoera voor Doenja!
19 juni - Monique Vrancken
Binnen Brede School Hart van Noord en Brede School Kanaleneiland Zuid werken we graag samen met de mensen van DOENJA Dienstverlening. De korte lijnen, de professionele blik op de wijk en de contacten met de partners zijn van grote waarde voor onze samenwerking!
16 juni - Merel Heine
Beste allen, Ik vind dat jullie mooi werk doen in de wijk Zuidwest. Altijd klaar staan voor de bewoners. En samenwerken met partners in de wijk, zoals Harten voor Sport. Groet Merel
14 juni - Anne-Marie & Evelien Roukema
Met veel plezier hebben we in het afgelopen jaar samengewerkt met medewerkers van Doenja. Geregeld namen zij buurtbewoners mee ons buurthuis (Bij Bosshardt aan de Marco Pololaan 115) om hen te laten kennismaken met de buurtactiviteiten en het vrijwilligerswerk dat daar plaatsvindt. Verder hebben we als medewerkers van Bij Bosshardt de training 'Vreedzame wijk' bij Doenja gevolgd en kijken we terug op een geslaagde kinderactiviteitenweek in de zomer van 2016. Samen met Doenja en andere hulpverleners in de wijk hebben we nagedacht over hoe we kwetsbare mensen in de wijk kunnen bereiken en de wijk samen mooier kunnen maken.
12 juni - Madina
Ben ik trots en heel blij met deze project. We hebben veel gedaan en steeds veel te doen in nieuwe schooljaar. Bedankt voor actieve en creative moeders in Leidscherijn. En namelijk bedankt voor Doenja dienstverlening voor ondersteunen en gemeente voor subsidie
4 juni - Jos van Elderen
Beste DOENJA-medewerkers, gefeliciteerd met weer een prachtig palet van de opbrengsten van jullie activiteiten in de wijken. De verhalen en bijbehorende gezichten zeggen véél meer dan cijfers en rapporten. 'Keep up the good work!' Jos van Elderen, voorzitter raad van toezicht.
16 juni - S c dey
heel mooi verslag , ik vind heel leuk. Vriendelijk groeten , Dey.
7 mei - henk bouma
De mensen van doenja op Kanaleneiland hebben ook in het afgelopen jaar weer hard gewerkt. Ron, maar ook de anderen bij Hart van Noord, laten alle bezoekers thuisvoelen. De sociaal Makelaars hebben een hart voor de buurt. El Bakkai, en Hassan en ook de anderen maken van Kanaleneiland de mooiste wijk van Utrecht. Dankjewel. Henk Bouma, Huis van Vrede
21 april - Marijke Korenromp
Beste Annemiek, Op de laatste donderdag van de taalcoachochtenden op 7 april heb ik je jammer genoeg niet meer kunnen zien. Ik denk en hoop ook echt dat dat nog wel eens gebeurt. Maar ik wil in ieder geval je hierbij nog eens bedanken voor alles wat je deed daar, voor je enthousiasme en ook het mij moed inpraten om toch maar gewoon aan de slag te gaan zonder enig idee waar ik aan begon. Ik heb grote bewondering voor wat jij / jullie daar in een paar maanden van de grond hebben gekregen. Het moet ook echt een vervolg krijgen! In de enquête voor de gemeente heb ik dat ook als belangrijkste punt geschreven. Annemiek, veel succes verder met dit geweldige werk wat je doet en hopelijk tot ziens weer eens, liefst bij een nieuwe taalcoach ochtend...! Marijke Korenromp, vrijwilligster taallessen vluchtelingen
21 april - Nardie Eijsberg
Doenja en Welzaam werkten, als sociaal makel organisaties "over de gele brug" ook in 2015 op meerdere manieren en naar tevredenheid met elkaar samen in de wijken (Leidsche Rijn & Vleuten De Meern). Onder andere op het gebied van Vreedzame Wijk, Streetsport en Gezonde Wijk. De sociaal makelaars van beide organisaties weten elkaar te vinden!
2 december - Lex Casteelen
Dit jaar hebben we voor de eerste keer de Nationale Ouderendag georganiseerd in Utrecht ZuidWest. De sociaal makelaars van Doenja hebben hier een hele belangrijke rol in gehad. Voor mij als vrijwilliger is het heerlijk om te werken met zulke enthousiaste, gedreven en creatieve mensen. Die dag hebben we ruim 600 ouderen een geweldige tijd laten beleven en ik heb heel veel reacties gehad. Ik hoop dat we volgend jaar weer minstens zo'n mooie dag kunnen organiseren, samen met " onze" sociaal makelaars van Doenja. Allemaal bedankt voor de samenwerking.
6 oktober - Claire Hoofwijk en Quincy van Driesten
Wij hebben op zondag 4 oktober On The Run georganiseerd in Park Transwijk. Een benefietloop om geld in te zamelen voor vluchtelingenhulp. Doenja heeft ons ontzettend geholpen door het sponsoren van materialen (onder andere een finishspandoek, feesttent en startpistool). Wij werden altijd vriendelijk te woord gestaan, goed geholpen en zonder hen was het nooit zo'n geslaagde dag geworden! Fantastisch Doenja dat jullie op deze manier jullie steentje wilde bijdragen. Bedankt!
17 september - Rene Exel
Wij organiseren al 10 jaar een straatfeest in de Eduard Kunnekehof. Alle jaren hebben wij onze materialen, met name de kinderfavoriet 'het springkussen De Clown', naar volle tevredenheid gehuurd bij Doenja. Natuurlijk speelt de prijs een rol, maar bovenal de servicegerichtheid en vriendelijkheid bij het reserveren, ophalen en terugbrengen van het materiaal. Volgend jaar komen wij zeker terug!
27 augustus - Jan Spies
De afgelopen jaren heb ik regelmatig materiaal gehuurd bij de speluitleen. Het valt mij hierbij op dat in een ongedwongen sfeer alles altijd keurig wordt geregeld. Er wordt goed met je meegedacht en de omgang met de medewerkers is ronduit plezierig te noemen. Kortom, een pluim van mijn kant.
16 juli - Rene Leideritz, bestuurssecretaris Raad van Bestuur AxionContinu
Allereerst een bijzonder leuk initiatief om op deze wijze vorm en inhoud te geven aan het jaarverslag. Complimenten daarvoor! AxionContinu werkt al jarenlang samen met Doenja, op verschillende niveaus. En met succes. In 2014 is gezamenlijk ingezet op het verder ontwikkelen van het model SAMEN in de stad en de Huiskamers in de wijk. AxionContinu en Doenja leveren daarin hun bijdrage, op het niveau van projectleiding en ook in de daadwerkelijke ondersteuning van wijkbewoners. De samenwerking is gebaseerd op van elkaar leren en werkt inspirerend. Beiden vanuit een andere achtergrond en met een andere expertise, maar dat geeft in genoemde projecten nu ook de kracht en heeft inmiddels al geleid tot concrete resultaten. Kortom, we kijken terug op een succesvolle start en zijn inmiddels, in samenwerking ook met de gemeente, naar een lange termijn strategie op zoek om beide projecten duurzaam te kunnen voortzetten.
3 juli - Marlene van den Blink
Dit jaar heb ik als Maatje meegedraaid in het Maatjesproject van Doenja. Samen met mijn "kleine maatje" van 12 jaar oud, ben ik 40 weken lang elke woensdagmiddag op pad geweest. We hebben samen gekookt, de Dom beklommen, de dierentuin bezocht en lekker veel met elkaar gekletst. Je ziet de deelnemende kinderen gaandeweg opbloeien en zichzelf ontwikkelen. Dit project zorgt ervoor dat de kinderen meer van het leven zien en ontdekken. Ze leren veel nieuwe dingen en ontdekken hun eigen talenten. Het Maatjesproject vind ik dan ook een geweldig initiatief van Doenja.
2 juli - Matthijs van Kampen
Al vele jaren kom ik namens de drie scholen waar ik werk het een en ander huren, van luchtkussens tot tafels en disselsloten. Het loopt altijd als een trein en is goed compleet. De laatste jaren is er wel een kinkje in de kabel gekomen doordat het minder makkelijk is de spullen op te halen daar de openingstijden niet handig/veel zijn. Met Erik lukt het altijd om eruit te komen maar het is niet echt klantvriendelijk. Maar ik ben zeker blij met Doenja!
23 juni - Renzo de Valk
Namens mijn bedrijfje U-Entertainment huur ik al vele jaren op regelmatige basis bij de speluitleen van Doenja in Transwijk. Vaak Oudhollandse spellen maar ook spullen als pilonnen, vlaggen, etc. Ik ben zeer tevreden met de grote diversiteit aan spullen die te huur zijn en ook de vriendelijkheid van het personeel draagt bij aan de positieve ervaring. Een verbeterpuntje of aandachtspuntje vind ik de beperkte openingstijden. Voor mij hoeven openingstijden niet verruimd te worden naar de middag maar de mogelijkheid om ook op dinsdag- en of donderdagochtend spullen op te halen of terug te brengen zou wenselijk zijn. De communicatie en flexibiliteit bevalt me ook enorm. In overleg is er vaak wel wat mogelijk om bijv. spullen een dag later in te leveren als deze niet zijn verhuurd. Het computersysteem is wel wat verouderd en niet erg gebruiksvriendelijk waardoor facturatie of aanpassingen wel eens wat langer duren, ook tot ontevredenheid van het eigen personeel. Dit levert verder weinig problemen op voor de klant maar is wellicht een aandachtspuntje. Overall ben ik dus zeer tevreden en hoop ik dat Doenja nog lang zo doorgaat! Mvg Renzo de Valk, U-Entertainment.nl